Georg Philipp Telemann - Uvertiūra - siuita a-moll

Šventinės klasikos festivalis „Salve Musica"
2021 m. gruodžio 3 d.
Klaipėdos kamerinis orkestras
Meno vadovas Mindaugas Bačkus
Dirigentas ir solistas Rodrigo Calveyra (išilginė fleita, Brazilija–Lietuva)
Dalyvauja Gertruda Jerjomenko (klavesinas, Latvija)
Programa: Georg Philipp Telemann

Aprašymas

Koncerte „Corelli ir Telemannas: Veidrodinis kambarys“ kartu su Klaipėdos kameriniu orkestru, vadovaujamu Mindaugo Bačkaus, muzikuos iš Brazilijos kilęs pripažintas barokinės muzikos specialistas Rodrigo Calveyra. Pasak jo, šioje programoje „girdėsime begalinę virtinę sąšaukų tarp italų ir vokiečių muzikoje gyvavusių įvaizdžių. Tai projektas, sukurtas bendradarbiaujant Klaipėdos kameriniam orkestrui ir senosios muzikos ansambliui „Canto Fiorito“ iš Vilniaus.“

Išilginės fleitos ir korneto virtuozas R. Calveyra koncertuoja kaip solistas su orkestrais Brazilijoje, Šveicarijoje, Italijoje, Argentinoje, Lietuvoje ir kitur. Jis dalyvavo prestižiniuose Europos ir Pietų Amerikos senosios muzikos festivaliuose. R. Calveyra yra Brazilijoje įsikūrusio ansamblio „Instrumentarium“ bei Vilniuje gyvuojančio tarptautinio senosios muzikos ansamblio „Canto Fiorito“ meno vadovas. Vienas iš minėto kolektyvo veiklos tikslų yra populiarinti Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės muzikinį paveldą. 

Koncerto su Klaipėdos kameriniu orkestru programą R. Calveyra komentuoja taip: „XVI ir XVII amžių sandūroje – baroko epochos pradžioje – Italija buvo naujų muzikos stilių lopšys. Iškilių to meto italų kompozitorių, kaip kad Claudio Monteverdi ar Francesco Cavalli, įtaka buvo juntama visoje Europoje. Vokiečių muzikai keliavo į Italiją mokytis pas didžiuosius italų meistrus. Vienas tokių buvo Heinrichas Schützas, mokęsis pas Giovanni Gabrieli ir C. Monteverdi Venecijoje. Po mokslų H. Schützas sugrįžo į Vokietiją ir ėmė kurti muziką, praturtintą itališkos muzikos elementais. Taip susiklostė nauja muzikos kalba, kuri vėliau vėl atkeliavo iki Italijos, taip sukurdama savotišką stilistinę kilpą tarp dviejų šalių. Dar vėliau italų smuikininkas ir kompozitorius Arcangelo Corelli, kurio kūryboje užgimė tokie ir šiandien žinomi žanrai, kaip sonata ir koncertas, kurį laiką tarnavo Bavarijos elektoriaus Maksimiliano II Emanuelio dvare. Po daugelio metų vokiečių kompozitorius Georgas Philippas Telemannas savo muzikoje naudojo daugybę itališkos kilmės elementų, tokių kaip koncerto formą ar itališko stiliaus ariją Uvertiūroje-siuitoje. Šioje programoje paliečiamos ir kitos abipusės įtakos, atsispindėjusios concerto grosso ir kantatos, siuitos ir koncerto žanrų, vokalinės ir instrumentinės muzikos jungtyse.“

Barokinė muzika neįsivaizduojama be klavesino, tad jo partiją koncerte gros atlikėja iš Latvijos Gertruda Jerjomenko.